Varning på stan – 08;or på besök!

Denna måndag har varit lite annorlunda. Istället för att jag skulle sätta mig på tåget till huvudstaden, åkte jag ner till tågstationen och välkomnade några stockholmare. Vi gör ett grupparbete om Katrineholms Kuriren och idag klockan tio hade vi stämt möte med marknadschefen på tidningen. Det visade sig senare att även Chefredaktören slöt upp för att svara på våra frågor. Riktigt trevliga var dem och jag hoppas att de tyckte detsamma om oss. Aldrig dumt med kontakter inför framtiden som journalist. ;)
08:orna då? Jodå, de tyckte faktiskt Katrineholm var charmigt och blev överaskade över hur stor KK-redaktionen var. Jag trodde att de skulle klaga över sträckan vi fick gå till Kuriren, men inte ett ord, turligt nog! 
Vi hamnade tillslut på Sultans för lite genomgång av vårt material innan jag skickade iväg dem med tåget hem. Min uppgift i den vetenskapliga rapporten blir att skriva om Ägarstrukturen, dvs hur ägarskapet har förändrats och ifall det har förekommit några speciella händelser kring detta. Tror jag tog på mig en av de största uppgifterna, vilket nog var taktiskt smart i och med att jag trots allt vet endel om tidningen. 
Nu ska jag fortsätta läsa om den yttrandefrihet- och tryckfrihetslagen. Det är riktigt intressant faktiskt. 
/Viktor

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Såklart! Hatten satt på hela tiden! ;) Uppmärksamhet fick man iallafall! alla undrade väl var det var för mupp som gick runt med en pappershatt på sne! haha :P

2009-09-07 @ 21:55:16
URL: http://sandraao.blogg.se/
Postat av: Kalle Ibrahimovic

Utombölingarna i min klass är inte lika snälla med betygen ;)

2009-09-20 @ 19:02:56
URL: http://www.nogg.se/kind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0