Helg och hemma i Katrineholm!

Första veckan avklarad. Föreläsning dit, föreläsning dit, läs detta och läs detta.  Det har varit en ganska slapp första vecka, faktiskt. Det har varit föreläsning om ämnet Medie & Kommunikationsvetenskap (MVK), om neoformalism och en seminarie/föreläsning om neoformalism. Tror vi är 250 stycken som ska gå på föreläsningarna när det är MVK vilket är en hel föreläsningssal. Föreläsningen om neoformalism var intressant. Det är ett slags sätt att analysera och jag tänker inte beskriva detta för er just nu, men intressant är det. Det har varit två filmvisningar dessutom. Trollkarlen ifrån oz och Citizen kane. Dessa såg vi för att kunna diskutera filmerna med hjälp av föreläsningen i Neoformalism och för att sedan skriva en neoformisk analys i grupp om valfri film.
Men det är inte bara plugg som håller på vid skolan..
I tisdags var jag på speeddating. Hade aldrig varit på det förut så det var lite roligt. Det var två långbord, då en rad vid varje bord fick sitta still och resten hela tiden flytta sig ett steg åt höger. Det blev snack i ungefär 30 sek per person. Bra sätt att ta kontakt med de som var där! Efter så var det fika och det blev endel snack innan man tog cykeln för att cykla hem till Brickebacken. Eftersom vädret har varit dåligt har jag inte varit på mer nollning denna vecka. Sport-dag och poolparty tilltalade inte mig i regn.
Åkte hem till Katrineholm idag för att fira Jesper ikväll som fyller 19 år på söndag och ta det lugnt innan jag åker tillbaka till örebro på måndag.
/Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0