Två korvar och en 50cl Cola 28kr.

Klockan 8.10 får jag sms av att Johan står utanför och väntar på mig så jag slänger på mig skona och springer till bilen i spöregnet. Det snackas i bilen om studenten, hur roligt det var och att det var väldigt soft på IT-gymnasiet vi båda gick på. När vi kommer fram har vi inte en aning om var vi ska någonstans, för båda förväntade sig att den andre visste. Vi följde de stora grupperna och frågade sen två stycken som såg ut att kunna sin sak. De skickade oss till ett hus en bit bort och säger att vi ska registrera oss där. När vi kommer dit säger de på registreringen att den inte öppnar förrän klockan 11 så vi går tillbaka och hittar ett schema där det står att vi ska vara i aulan 9.30. Vi blev 10 sekunder sena vilket ledde till att vi fick stå tillsammans med flera andra vilket gjorde att vi fick flera blickar när vi kom in i aulan. Bra start!

Efter lite antecknande i mobilen och många minuters talande ifrån bland annat studievägledare och kåren går vi ut ifrån salen och de delar in oss i grupper till rundvandringen. Rundvandringen, som vi redan gjort på öppet hus blir seg och eftersom det är många grupper  med många personer i varje grupp blir det krockar och mycket väntande. Det som märktes var att alla försökte hitta nya kontakter och alla var genomtrevliga. När vi äntligen är klara går vi igenom regnet till musikhuset där vi får höra några till prata, denna gång fick vi bra sittplatser så det var inga problem. 

Sedan var det dags för registrering och det gick fort, så vi fick i stort sett två timmars rast så vi letade upp något bra ställe att käka på. Stora köer till varje restaurang leder oss till Pressbyrån. Där hade de det bästa erbjudandet jag sett inom ett universitet i hela mitt liv. Två korvar med bröd, en 50cl läsk för 28kr. Läsken kostar annars bara den 19 kronor så vi käkade oss mätta. Ingen kö, billigt och snabbt. Underbart!

Efter 2 timmars lunch fick vi se vilka som skulle gå Digital Mediedesign tillsammans med mig och Johan. Tror det var 75% killar ungefär, vilket är bättre än i min förra klass, där det var 100% korv. Sedan var det bara det roliga kvar, att lyssna på kulinfo, de som har hand om nollningen. Killen som berättade var jätteskön och vi blev igen indelade i grupper där varje grupp har några faddrar. Efter indelningen var det dags att hämta nyckeln till rummet..

Hämta ut nyckeln gick jättebra och det var lite nervöst att kliva in i lägenheten. I lägenheten bemöts jag av en kille som verkar väldigt trevlig. Vi växlar ett par ord innan jag kollar in lägenheten och mitt rum. Rummet var schyst, inget att klaga på. Köket såg fint ut och förväntningarna höll. Sedan kommer det ut en till kille ifrån sitt rum och hälsar, även han verkar väldigt trevlig. Så mycket mer än så hann jag inte göra innan vi var tvungna att åka hem där Korpenmatchen väntade.
Jag hann hugga i mig lite mat innan jag var tvungen att cykla i full fart till matchen. Helt slut och otaggad spelade jag matchen som vi vann med 10-8, trots att Viktor inte var med för att han hade plugg, bullshit säger jag..

/Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0