Studieskulderna växer.

Sista dagen på ledigheten är på väg att ta slut. Eftermiddagen börjar ticka mot kväll och det är snart dags att ladda upp för den första riktiga skolveckan på JMK. Sedan jag var där senast, i onsdags, har jag registrerat mig på Stockholms Universitets studentcommunity. För er som hade pingpong på gymnasiet är detta en liknande tjänst, men givetvis bättre. Filer kan sparas på varje elevs konto, tentor kan ses över och anmälas till, biblioteksböcker finns möjlighet att se status för och dessutom finns där även studentmailen. 

Satt nyss och diskuterade tåg med min klasskamrat, Oskar. Vi bokade ett x2000-tåg som lämnar Katrineholm klockan 7,34 imorgon bitti, vilket gör att vi innan första föreläsningen drar igång så hinner vi köpa kurslitteratur för hur mycket pengar som helst och dessutom registrera oss för studentkåren. Det är studentkåren som ordnar fester och liknande på skolan.
Pendlarkortet för SJ-tågen inhandlades föresten i fredags. Känns som en ganska tråkig utgift att få lägga tusentals kronor varje månad på att åka till skolan, men eftersom att jag inte har någon lägenhet i huvudstaden är det väl bara att pröjsa och se studieskulderna växa – sakta men säkert! Blir underbart att betala av dem resten av livet!

Morgondagen då, vi börjar med en kursintroduktion klockan 10, följt av två föreläsningar, 
  • 13,00-14,00 Vad är journalistikvetenskap? 
  • 14,15-15,15 Vad är medie- och kommunikationsvetenskap?

/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0