Relgerad? Snart så!

Normalt sett gnäller man när SJ inte kan hålla tidtabellen för tågen. Idag var det dock helt tvärtom eftersom att det var JAG som hade behövt den där försenade minuten som skulle gjort att jag hann med tåget. Okej, jag tar allt från början!

När jag gick upp imorse öste regnet ner, jag smsade Oskar som lovade att komma förbi och hämta mig innan vi drog ner till tåget. Han fick vänta vid vägarbete vilket gjorde att vi inte kom iväg fören åtta minuter innan tågets avgång. Efter ett race genom stan med rött vid varje trafikljus slängde vi oss ur bilen och sprang mot tåget på perrongen. När vi är ett par meter från loket börjar det såklart att rulla. I lokfönstret sitter föraren, flinar lite elakt och rycker på axlarna mot oss. 
Först kändes bara vrede innan det slog oss, "hur fan ska vi hinna till tåget nu?".
Vi drog oss mot bilen och började rulla upp mot Stockholm. Efter 100 meter, när vi står och ska tanka på Jet slår det oss, "Vi kommer ju aldrig hinna till JMK, mitt i Stockholm och dessutom parkera, på en timme och 40 minuter". 

Vi tog nästa tåg och beställde en taxi för att enklast möjliga komma till skolan snabbt. När vi kommer upp, finns ingen taxi där... Vi fick alltså gå ändå, i regnet, och sedan in i en fullsatt aula med ca 140 studenter. Kul! Bra start liksom! 

Dagen gick mest emot oss och hemresan strulade såklart även den. En halvtimmes försening blev det. Tänk om den kommit imorse istället så vi hunnit med tåget? 

Hm. Nu ska jag gå och ladda om batterierna för att lyckas bättre imorgon. Dagens ljusglimt var att Teamet, med Martin i truppen, krossade KHBJ med hela 10-8!

/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0