Gigantiska tågförseningar och intressanta föreläsningar.

Tänk dig scenariot att du sitter instängd på ett tåg. Klockan tickar fortare och fortare och det klarnar mer och mer för dig att du kommer att komma sent till föreläsningen på nya skolan. Det var precis det som inträffade för mig idag. Trots att jag åkte upp med tåget 07,34 för att ha 1,5 timme på mig innan föreläsningen började så kom jag sent. Vi blev nämligen stående med tåget i Gnesta för att ett signalfel inträffat i Södertälje Syd. Lägg därtill att tunnelbanelinjen vi skulle åka stängdes ner och evakuerades på grund av ett signalfel på Gamla Stans T-banestation. 

 Tur i oturen var att tågstoppet skedde på Gnesta Station med utsikt över vattnet! 

När tåget äntligen ankommit till Centralen, T-banan åter börjat rulla och jag småsprungit till JMK-byggnaden intill SVT-huset, var det bara att kliva in i den 140 personer fulla aulan och se glad ut, samtidigt som svetten kom fram mer och mer efter den intensiva resan dit. 
Föreläsningen då? Jo, det var introduktion för kursen och vi blev indelade i grupper som vi ska vara i under den närmsta månaden när vi ska granska mediers vilkor i samhället. Jag hamnade i en grupp med fyra personer till och orden som utbyttes med mina gruppkamrater var faktiskt de första staplande orden som jag sagt till någon annan än Oskar. Snacka om att grupparbetet bröt den där tunga sociala barriären som låg över oss alla innan dess. 

Dagen avslutades med att vi fick två föreläsningar som leddes av en amerikansk kvinna och en norska man. Hans titel verkade lagom rolig, Chefsforskare inom journalistikvetenskap... Nej, det är nog inte något för mig. men jäklar var duktig han var, både på journalistik och som föreläsare. Fem av fem oljeraffenaderier till honom, helt klart!

Nu ska jag kila iväg och jobba. Fotbollsmatchen mellan Trelleborg och Halmstad BK ska kommenteras för Eurosport. Det klirrar aldrig fel med lite påfyllnad på kontot i ett fattigt studentliv!

/Viktor
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ingen bra start på första dagen direkt haha ;P

2009-08-24 @ 21:05:36
URL: http://sandraao.blogg.se/
Postat av: Jesper

"Fem av fem oljeraffenaderier till honom, helt klart!" skratta faktist då jag läste det! , det gjorde du bra!

2009-08-24 @ 21:53:10
Postat av: Viktor

Hehe, tack ska du ha Jesper ;) Tyckte faktiskt att jag fick till det själv ;)



Nejdu Sandra, det kan man inte påstå :P Riktigt sämst start skulle jag vilja säga :P

2009-08-24 @ 22:25:54
URL: http://plugglivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0