Blivande studerande, snart studerande.

18, respektive 19 år är vi, jag (Martin) och Viktor. Vi är två vänner som tog studenten nu i somras och ska väldigt snart börja plugga vidare i olika städer. Viktor ska gå JMK i Stockholm  och jag ska plugga Digital Mediedesign i Örebro. Viktor gick Mediaprogrammet och jag gick IT-gymnasiet, båda i hemstaden Katrineholm. Viktor ska bli Journalist och jag själv har inget drömyrke, men att hamna på en reklambyrå låter verkligen inte fel efter tre år I Örebro. Viktor börjar sin utbildning redan imorgon medan jag börjar min 26e Augusti.
 Vi vill med denna blogg skriva om hur det är att plugga på de respektive universiteten, hur det är att pendla, hur det är att bo som student och blogga som i en vanlig blogg om vad som händer i vardagen. Vi hoppas att ni får en trevlig läsning och att ni kommer att följa oss genom studentlivet. 


/Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0